Jouw persoonlijke balans 

Therapiesessies kunnen vaak deels vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering. Ik ben aangesloten bij CAT en RBCZ. De sessies vallen onder psychotherapie en psychosociale therapie.

Je ben het zat, wanneer vind je nu eindelijk de balans en hoe houd je hem vast? Je bent vaak moe en alles is dan te veel. Je krijgt steeds meer last van spanning.

Je bent er klaar mee om steeds terug te vallen als er iets gebeurt, doodmoe, overprikkeld of in tranen. Je afvragend of je overspannen wordt of een burn-out krijgt.

Misschien zit je al wel thuis en vraag jij je af hoe je weer aan het werk kunt of het nog lukt. En of je nog wel terug wilt.

Je bent het worstelen moe

Onrust

Je bent vaak uit balans en ervaart veel onrust, je vraagt je af hoe je balans en rust kunt vinden en vasthouden.

Weinig energie

Je loopt regelmatig leeg en geeft eerder energie aan anderen dan dat je durft te kiezen voor jezelf.

Overprikkeling
Je voelt je vaak overprikkeld, gestresst en moe. Daarnaast zijn je emoties erg heftig.

Analyse

In het begin van het traject analyseren we jouw stressklachten, stressbronnen en energielekken. We overleggen samen tijdens het intakegesprek welke werkvormen we in gaan zetten. Dit is voor iedereen weer verschillend en dus heel persoonlijk. Daarom krijg je een traject op maat. Er is hierbij aandacht voor lichamelijke, geestelijke, emotionele & energetische aspecten.

Je werkt gemiddeld zo’n 47 jaar en ook al heb je als HSP meer kans op stressklachten, het kan ook echt anders. En een burn-out is niet onvermijdelijk. In het therapietraject gaan we voor een blijvende doorbraak, doordat we alle stappen nemen die van werkstress naar werkgeluk leiden.

 

Hoogsensitiviteit & stress

Door de diepgaande verwerking en bijkomende kenmerken zoals snellere overprikkeling en emotionaliteit heeft een HSP sneller last van stress.

Langdurige stress is voor niemand gezond en als je hooggevoelig bent, voel je de gevolgen des te meer. Maar je kunt leren om weer stevig te staan, zodat je niet langer bang hoeft te zijn, dat je over de rand glijdt naar overspannenheid of burn-out.

 

Openstellen voor jouw hoogsensitiviteit

Het wordt tijd dat jij je openstelt voor jouw hoogsensitiviteit en stopt met halfslachtige pogingen. Met alleen boeken lezen of op internet rondkijken, kom je er niet.

Het is tijd om voor jezelf  te kiezen en wat jij echt nodig hebt. Zodat je ontspannen en in balans blijft. Maar ook veerkrachtig op stress kunt reageren.

We werken aan; 

  • inzicht in jouw hoogsensitviteit

  • inzicht in stressbronnen

  • inzicht in omgang met stress

  • herstel energie, veerkracht en vitaliteit

  • versterken van vaardigheden in de omgang met stress

  • ontspanningstechnieken leren

  • herkennen en omgaan met stressverhogende gedachten

  • aanpakken stressverhogende omgevingsfactoren

  • gezien en gehoord worden als HSP
    de valkuilen van hoogsensitiviteit

Contact opnemen

Heb je een vraag? Neem dan gerust contact met me op!